H.E.A.R.T

"H.E.A.R.T : Hari Esok Ada Rahsia Tersendiri"

9 April 2009


Allah temukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat belajar untuk mencari orang yang betul sebagai pasangan kita. Jangan menangis andai DIA temukan anda dengan seseorang dan tidak takdirkan anda dengan orang itu untuk bersama; kerana ada orang lain yang lebih hebat untuk anda! *peringatan untuk diri sendiri*


Bukan niat untuk mengata, apatah lagi menderhaka. Tapi, sekadar meluahkan perasaan je.. Agar dendam tak berbuku dalam hati aku yang dah mmg keruh ni...

Beliau kata aku bodoh, A yg aku dapat masa SPM ari tu campak tong sampah aje la... Ouh. mmg aku gembira bila dengar beliau kata begitu.. Ya. AKu tahu. AKu mmg bodoh. Kalau aku cerdik, takkan Kimia aku dapat 7D,kan? Bukan salah guru2 aku pun; salah sendiri... Guru2 aku semuanya hebat2 belaka...

Tapi, beliau amek semua laptop yang ada dalam umah ni. Kononnya nak rampas la.. Tapi, beliau terlupa sesuatu... Amek laptop, tak amek modem internet; sedangkan komputer yg besar gedabak ni bukanlah sebodoh aku.. Isk. Walaupun komputer ni dah tua dan lembab macam kura-kura, tapi masih elok dan boleh digunakan.. Kalau tidak, masakan I dapat meluahkan perasaan kat sini,kan? Aduh! Kalau aku jadi beliau, aku jadi malu sendiri.. *sigh*

Beliau turut mengagungkan kawan2 aku yg dapat 10 A. Mangsa beliau adalah Natasha. Maaf Tasha, bukan niat I nak mengata u. Cuma, sebagai eviden je. Beliau kata "Nanti esok2 kalau kau kahwin, tak reti masak;salahkan aku jugak.Natasha tu dapat 10A, mak dia tak bagi kerja pun. Suruh duduk rumah; belajar memasak. Kau ni bukan aku tak ajar, aku ajar. Tapi, ________" *Aku sendiri tak sanggup nak taip.* Sedangkan, biar kami berdua (I ngn tasha) je tahu yang Tasha pun sama je 2x5 ngn I. Duk melepak kat rumah. Nak blaja masak, hmphhh... Cuma, bezanya, Tasha tu ajar adik2 dia and jaga adik2 dia kat rumah. I ni nak ajar adik I? Tak payah la. Adik I dah dihantar ke tuisyen. Cikgu dia semua hebat2 jugak; sama mcm cikgu2 I dulu. Takkan I nak jaga adik I kut. Dia dah besar panjang. Lagipun, kalau kena jugak jaga adik I tu, bukan susah sangat nak jaga dia. Dia balik sekolah, dia makan. lepas tu tidur smpai petang; waktu pegi tuisyen dia bangun la. Adik I cerdik orangnya; tak bodoh macam kakak dia ni! *Cikgu Anwar pun cakap adik I lagi pandai dari I* - memang I "tak" kecik hati sebenarnya... (sarcastic,kan?)

Ouh. Tak sabar rasanya nak pergi belajar jauh-jauh. Kalau tak dapat tawaran dari mana2 universiti, nampaknya I kena la cari alternatif lain... Misalnya, berkahwin? Idea yang hebat. Mangsa untuk digoda dah ada. *Bertuah Hanina dapat belajar jauh2*


P/S: Ouh Cikgu F, saya rindu anda. Bila kita nak "dating" lagi ye? Saya rasa macam nak marah je kat KFC sbb saya tak dapat cek saya lagi. Kalau tak, dah tentu saya dapat dating ngn cikgu,kan? Tak sabar rasanya nak jumpa cikgu lagi! =)




SilaLIKE.IniPAKSAAN..hehe..

8 Love notes:

weh syiqaaa jgn la ckp mcm tu
um aku pun pnah rase nk kuar umah
da kuar tak de la bes mane pun.
:DDD
sabo weh dugaan hidup:D
mak kau/ayah kau sayang kau tu
spm tu bukan ape sgt weh nnt kat u kau try the bes oke!
dont give up!:D

btw hehe tu lagu one litre of tears la:D tatau plak ada bm ke tak

ouh.. anda boleh la cerita begitu

result anda ari tu 10A,kan?

anda pun dah selamat dapat tempat kat universiti zagazig tu...

lagipun, anda tidak dengar dari mulut mak anda yang "campak je tong sampah A kau tu. Tak guna pun dapat 6A. Bodoh jugak"

apapun,terima kasih atas nasihat anda,hanina!

*anda pun faham bila masanya saya akan jadi sarcastic dan menyakitkan hati,kan?*

yang..lek la..
mothers are like that..
mcm kte x pernah kena..
ambik la kata2 dorg tu sbg satu semangat..
kte slalu nak buktikan kat mak kte yg kte akan jd org yg paling bhgia time dah besar nnt..
duit ade,love ade,semua benda kte ade..
so,buktikan kat mak awk yg awk x bodoh pun..
g blaja,experience new things and come back sbg seorang ppuan yg sgt berjaya.. :)
you know that i'm always here for you kan? =)

*sobsob*

relaks dear..it's our mom..
org berhak nk kata ap2 pun psl kiter..

walau buruk sekali pun, tetap mak kita..

so chill ok..think bout anything else..

Ko buat marah ko marah kah sampai dia cakap gitu??nah.

errr

ntah la liling oii

mak aku mmg bad mood week kut

:P

btw, tiqa.. I dah fkir benda lain dah.. fkir nk kawen... :D

*rest in peace*

Aku rasa,baik ko kawin aja.Haha.Sebab ko banyak ckp sal kawin.Pa lae..

Teruskan usaha ke arah perkahwinana.Aku sokong dari sabah.Wakakaka.

SElamat maju jaya ok!

Love Notes...

Followers

Blogmates

Search This Blog

My lover

Visitors since Nov '08

free hit counter

Foot Print.. ;)

Percaya Padaku =)


Wrong-gang