H.E.A.R.T

"H.E.A.R.T : Hari Esok Ada Rahsia Tersendiri"

Jumaat, 22 Mei 2009

I pegi jumpa Mr. Physics Man tu. Before I pegi titian cahaya tu, I sms dia dulu... ngeh ngeh ngeh...

ade la beberapa perkara yg kitaorg sembang.

syiqa: Cikgu, ni kad jemputan saya. Saya nak kahwin... (sambil hulur sampul putih kat dia..)

Mr. PM: Awak nak kahwin??? (muka yg monyok terus senyum macam tak percaya yg I nak kahwin dah; tapi percaya jugak!)

syiqa: haah! (sambil tersenyum tngk Mr. PM terkial2 keluarkan isi sampul surat tu.. ( jeng jeng jeng)

Mr. PM: (sembang2 ngn kak zam)

syiqa: ala cikgu ni! nak keluarkan benda tu pun tak lepas. bak sini la saya keluarkan! (sambil rampas sampul putih tu...*gila tak senonoh,kan?*)

Mr.PM: (sambut isi sampul and bukak kertas hiijau yang berlipat tu and.... senyum dgn muka yg cute! hahahahaha)

Syiqa: baca la! jgn tak baca. saya amek kat klinik hari tu!

kemudian, Mr. PM bersembang ngn Kak Zam, I continue sembang2 ngn Kak Siti. Then, tangan I gatal nak menconteng. Then...

Syiqa: Bak sini kertas tu. (Sambil tarik kertas hijau tu dari bawah siku Mr PM. Ye la, Mr PM tindih kertas tu ngn siku dia...)

Mr. PM: (tengok je kertas hijau tu kena rampas sekali lagi...) *carik ilham kut!*

Syiqa: Saya nak tulis nama cikgu kat semua muka surat ni! (menconteng nama Mr PM kat kertas hijau tu.. sambil diperhatikan oleh Kak Syikin ngn Kak Siti yang mungkin nak tau ape bendanya kertas hijau tu... )

Mr PM: Itu bukan smoking la.. Tapi LUNG EXERCISE!

Syiqa: kah kah kah (gelak macam org tak pernah ketawa...)

Mr PM: (ketawa) Pernah dengar lung exercise tak?

wakakakaka.... sabar je la... ade je alasan Mr Physics Man nak kenakan org balik, ok!

*KERTAS HIJAU yg dimaksudkan adalah Flyer untuk berhenti merokok....*


Tak lama pastu, I tegur Cikgu Jufree pulak. Masa tu cikgu Jufree tengah sibuk ngn note dia..

Syiqa: Hye cikgu! Cikgu sihat?

C.J: Sihat. Alhamdulillah. Awak dapat sambung study apa?

Syiqa: cuba teka!

C.J: mascom?

Syiqa: tak.. (sambil muncung ckit)

C.J: Public Admin?

Syiqa: bukan! (muncung panjang ckit)

C.J: Ha.. Ni mesti IT?

Syiqa: Tak la!

Mr. PM: ACCOUNTING!

Syiqa: yey! (clap my hand)

C.J: Oh. Accounting? bagus jugak tu. dapat kat mana? Shah Alam?

Syiqa: tak la. Shah Alam tu utk program khas! Diploma yg khas tu.

Mr. PM: PPP! saya dapat tu dulu!

Syiqa: saya dapat kat Lendu, Alor Gajah, Melaka.

C.J: haa. situ asrama selalu tak ade air. selalu la awk tak mandi nnt.

Syiqa: Haaa?? Cikgu biar betul! Takpe. Kampung sy dekat je ngn UiTM tu, jalan kaki pun blh smpai. So, klau xde air, saya balik kampung la!

Syiqa: Eh Mana cikgu tau ha? (sambil pandang Mr. PM)

Mr. PM: because I force you... (berckp sambil dagu kat lengan, lengan ats meja... so, tak clear ape yg dia cakap)

Syiqa: Haaaa?

Mr. PM: (angkat kepala) Sebab saya paksa awak amek Accounting!

Syiqa: (terdiam) ala.. sebenarnya saya dah bgtau cikgu kan hari tu!

Mr. PM: (Angguk)

hehe...

Mr. PM: Jangan kahwin kalau awak takde duit RM50,000. dalam akaun.. at least rumah yg awk beli tu nanti dah bayar 40%..


AMBOI AMBOI AMBOI... banyak nye syarat kalau nak kahwin?

klau mcm tu, maunya saya jadi ANDARTU! hish! mana boleh!

P/S: Kerinduan melanda!

SilaLIKE.IniPAKSAAN..hehe..

0 Love notes:

Love Notes...

Followers

Blogmates

Search This Blog

My lover

Visitors since Nov '08

free hit counter

Foot Print.. ;)

Percaya Padaku =)


Wrong-gang