H.E.A.R.T

"H.E.A.R.T : Hari Esok Ada Rahsia Tersendiri"

Masa: 8.00 Malam
Tarikh: 15 Oktober 2010
Hari: Jumaat
Lokasi: Restoran Seri Kelemak (depan balai bomba) & Pos Utama unit keselamatan UiTM Alor Gajah, Melaka.

Aku bakal menghadapi peristiwa yg paling memalukan kalau Farah takde mse makan malam tuh. pffftt. ye la. sapa yg tak malu kalau dalam purse cuma ada RM5? order pulak nasi putih, tomyam campur, telur dadar ngn air epal. wakluh. makan mcm esok takde. aiyooo. eh. kejap. bukan salah mama ngn ayah sbb tak bagi duit yg mencukupi. bukan. bukan salah mereka. MAMA NGN AYAH DAH BAGI DUIT BELANJA YG TERLEBIH DARI CUKUP. RM150 SEMINGGU utk MAKAN sahaja. tapi... salah aku sendiri. Menonong keluar rumah sewa tanpa amek duit utk 'refill' purse yg kontang. ahaks. Syukur. Allah kurniakan kawan yg menjadi life saver waktu darurat. =) life saver, life saver pown, sempat jugak si farah ni menyakat aku. ade ke patut dia suruh aku keje amek order ngn cuci pinggan smpai cukup harga makanan? ceisssss~



Lepas makan, kitorg pergi balik umah sewa aku sebab nak amek duit sebab nak pergi family store, masjid tanah. nak beli barang2 sikit. macam2 jugak la aku beli. plan asal nak beli roti, jem, sabun mandi, tisu kereta ngn car fragrance je. tapi tetibe ade 2 paket kacang rempah (jajan) ngn satu paket shumi. (jelly). hahahaha. pastu bil smpai RM22.20. hah. ni yg aku malas nak pegi family store nih! lepas shopping2, kitorg pown gerak la balik ke UiTM. aku suruh Farah drive. maklum la. dah malam, mengantuk la mata aku. dapat pulak makan nasi 2 pinggan tadi. =___=' memula sume rilex jer. tapi bila sampai traffic light depan UiTM, masing2 gelabah cari kad pelajar masing2. Aku maintain cool sbb kad pelajar aku tergantung kat rear view mirror keta aku tuh. Bila masuk je pagar, aku nampak kak M. Farah berhentikan kereta. Aku bukak la tingkap belakang sekali(aku dok blakang, Bahah dok depan ngn Farah), sbb Kak M mmg kenal aku. So, aku nak la tegur dia. Belum sempat aku bukak mulut, dia dah tegur aku dulu. Lepas hai, hai ngn kak M, farah tunjukkan kad dia. Pastu Bahah pown tunjukkan kad dia skali. Kak M lepaskan masuk. Pastu aku dengar Bahah ketawa. Tetiba dia cakap "Aku tunjuk kad MAYBANK je kot!" BUNGUKS la kau Bahah! Kalau Kak M tau, mati aku. sahih dia ingat aku nak gunakan diorg je. ceissss~! tapi, ketahuilah bahawa saya takde niat nak mempergunakan abg2, kakak2 dan pakcik2 saya kat uitm tuh. saya syg mereka sesungguh hati saya. =) lagi pun, saya mmg takde masalah nak parking kereta di tmpt yg disediakan, pakai baju lengan panjang, pakai seluar longgar ngn gantung kad pelajar di leher ketika berada dalam kampus. sekian~.



P/S: Baru 71 jam tak jumpa, dah rindu... Iskk. Camner nih. Mama, K.Long nak balik Melaka esok boleh tak?. Kak Z, tolong jagakan Abang Mad saya elok2 eh? Saya sayang dia. So, akak jangan buli dia pulak sepanjang saya ber'holiday' yer..

SilaLIKE.IniPAKSAAN..hehe..

0 Love notes:

Love Notes...

Followers

Blogmates

Search This Blog

My lover

Visitors since Nov '08

free hit counter

Foot Print.. ;)

Percaya Padaku =)


Wrong-gang