H.E.A.R.T

"H.E.A.R.T : Hari Esok Ada Rahsia Tersendiri"

Kalau sekali perempuan tu dah cakap sayang,
percayalah lelaki bahawa,

sayangnya insyaALLAH
berkekalan. Percayalah. - Afiqah Shukri, 2011.


Entah apa angin, tiba-tiba isu tentang perasaan menjadi topik hangat untuk hari ini. Dari petang tadi (di AEON Bandaraya Melaka) dan melarat sampai ke facebook. Isu berbangkit terus diulas kat facebook. Macam2 pandangan dan hujah. Status terkini adalah pelajar Ijazah Sarjana Muda Perakaunan (Kepujian).. Tetapi lagaknya seperti pelajar jurusan sastera. Memberi hujah demi merungkai sebuah rahsia misteri tentang perasaan dan sikap manusia yang bergelar lelaki, mahupun perempuan.

Bila lelaki mula berkata-kata, jari mereka menuding ke arah perempuan. Dan bila perempuan pula yang bersuara, jemari mereka terhala tepat ke batang hidung lelaki. Saling menyalahkan. Hakikatnya, semua sama. Baik lelaki, baik perempuan. Dua-dua malu. Malu itu kadang2 elok juga. Kadang2 jadi malapetaka. Bergantung pada individu. Aku malas nak ulas banyak2. Nanti orang bosan. Post kali ni cuma nak rekodkan hujah yang dikemukakan oleh pengamal undang2 cinta yang tidak bertauliah semata-mata. =)

Kebanyakan masa, lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yang dirasakan oleh seorang wanita. - Afiqah Shukri, 2011.


Syiqa Rahmat: bila perempuan bg tahu lelaki apa yg sedang dirasai nya, adakah lelaki itu sanggup untuk menerima dan menjaga perasaan perempuan itu?

Aizud Din:then laki tue bodoh>>>
x th nilai seorng yng sayang dia>>

Afiqah Shukri: hm, kdg kala bila dah meluahkan. kita dihina, kita ditolak. betul tak? itu lah yang aku tak paham.... bile ...dah berterus trg. ini jadinya.

P/S: I LOVE YOU. I MISS YOU.

SilaLIKE.IniPAKSAAN..hehe..

2 Love notes:

act laki mmg cm uh..dorg slalu kte dorg paham kte.then kte je y xpaham dorg,,tp hakikat nye..dye sje2 wat paham..then slah kan kte suh dye paham drie dye tol2..uh la hakikat sorg laki..slalu amik mudah tentg hatie perempuan n ego..pompuan nie la hati nye lembut..lau sket cm ne pon kte tetap maafkan dye..supaye hubugan uh lau cm ne tegang pon still nak selamatkan..then laki lak..kan aggp mudah y perempuan uh sgt memahami dye..walhal pompuan uh usaha cm nak mati tahan perasaan tuk balancekan bg sling serasi :)

Erm. tak baik menghukum lelaki smpai mcm tu sekali. dah lumrah lelaki dan perempuan berbeza. kalau sama, kalau lelaki tau semua benda pasal perempuan, apa istimewanya sebuah perkahwinan, sebuah hubungan tu kan? jd, kena la give n take. berterus-terang. jujur. yg penting, jgn menyalahkan each other. bkn dgn pasangan je. dgn kawan2 pun kne mcm tu jgak. aku mmg takde pengalaman dgn pasangan. tapi bila dgn kawan, aku dah merasa masinnya garam, pahitnya hempedu dan manisnya gula. =)

Love Notes...

Followers

Blogmates

Search This Blog

My lover

Visitors since Nov '08

free hit counter

Foot Print.. ;)

Percaya Padaku =)


Wrong-gang